Friday, September 5, 2008

untuk dia (dan untuk aku)

masa mengejar kita... atau kita mengejar masa?

hari ni lab start pukul 8 pagi, bila bangun pagi tengok jam dah 847 pagi. wtffffFFF!! detik ku dalam hati, nak xnak terpaksa turun ke lab sebab lab structural analysis ni xdpt dganti dgn lab lain. aku ambik masa 5 minit je utk bekemas (xmandi pun), angkat bag yang sedia terisi dgn brg (tapi kebanyakan brg yg xbekenaan; coklat tofiluk, bekas tisu, kepingan pembaris yang dah patah).

oh ye, sebab aku lambat bangun? tido pukul 5.... ohhhh thats whyyy..... gara2 test transportation engineering pukul 10 pagi aku gagah kan diri menahan ngantuk satu malam, study study study sampai nak gle. ble dah rasa hampir nak gle tu, aku stop sekejap beli makanan utk besahur. ade niat nak sambung study after tu tapi telinga aku dah mendengar bunyi2 pelik (org laki tgh borak) padahal dlm bilik tu ade aku dan roommate aku je. so, aku baring tutup telinga dgn bantal busuk, xtau macam mane boleh tetdo.

pagi tu kelam kabut sebab lambat sejam ke lab dan test tu pun (agak) senang.... senang nak goreng. tapi aku sebenanya dah bersedia untuk bedepan dengan worst case scenario yang mungkin akan terjadi (dimane aku xdpt jwb langsung test tu, boleh tulis nama dan salin soalan je), tapi Alhamdulillah maybe sebab aku (agak) betungkus lumus belajar semalam, dapat la juge jawab sikit2. at least, dpt la 50% daripada full mark (masih berdoa untuk full mark sebenanya).

kadang2 terdetik juga rasa bosan dengan keadaan mcm ni (kene belajar, risau pasal carry marks, risau pasal duit, risau pasal segalanya). kadang2 rasa nak tido je sepanjang hari, biar aku xdapat fikir or risau. mcm mane nak hidup happy ni; ble bangun pagi je, takut lambat pegi kls; nak tdo awal sebab ade kelas pukul 8 esoknya, rasa bersalah (sebab assignment masih banyak xsiap ni!); ble xtido awal, takut xcukup tido sebab kene bangun awal esoknye; ble blanje banyak sikit dah kene kire secara kasar berapa lagi duit tinggal dalam akaun; dan mcm2 lagi la! mungkin aku yang terlalu banyak pikir psl semua ni. mungking juga, tapi kalau xdipikir benda2 ni alamatnya, dunia (aku je) akan kiamat. kan

dan kadang2 terdetik juga rasa bosan sebab asyik sakit je, sakit datang satu2 lepas sakit ni, sakit tu, lepas sakit tu, sakit ni, pendek kata banyak lah sakit yang datang menyerang aku! hidup aku penuh dengan ubat-ubatan sampai kencing pun dah bau ubat (kalau xpercaya meh cni datang sendiri tengok or cium; yaks). rindu nak minum air ais, air sejuk, or makan aiskrim (sebab tonsil dalam tekak aku ni xkasi aku minum and makan bende sejuk!!)

dan kadang2 terdetik juga rasa bosan dengan keadaan kami mcm ni (aku dan boyfriend). salah sapa sebenanya? salah dia, salah aku? aku pun xtau, yang pasti nya sebab dah terlalu banyak pikir psl benda lain, aku xnak pikir sangat pasal kami. tapi bila pikir2 balik (pikir lagi) susah nak sembunyikan rasa sepi ni dari dia. aku xtau nak jwb ape. ape2 je lah.

esok ada test lagi. kene belajar sampai hampir nak gle lagi. kene stay up lagi mlm ni.

aku penat tau tak!!!!!!!!!!!!

(first time tulis post dalam bhs melayu)

7 comments:

bedazzled said...

babe, why are u writing in malay? i am so NOT gonna read it. it's not ur mother tongue bah!!

haishhhhhhhhh!!!!!

eh lupak, org dh ada gerek lepeh :P :P

wani gaga gugu gege said...

haha. have to be versatile lor. diam ctok, klaka org ctok, diam china klk, klaka cina laaaa diam rah aussie, klaka aussie, hahaha

gooddddaayyyyy maaayyytee

Anonymous said...

hmmm.....quite a cool entry.definitely!

syara said...

relax relax!
aku phm cus aku rs. but then all we need is just patience.
funny lah ko tulis in malay.
it is so not u!

Nurharith Afnizan said...

structural analysis: mari membuat jambatan!
transportation engineering: bes, tp highway bes gik sbb ada molah traffic count hahaha. xbes sbb senang confuse.
kesimpulan: jgn terlalu risau, hidup ini indah. haha

Ameirul Azraie Bin Mustadza said...

I've read something yesterday about emotions.Something that is the same as what you are feeling right now which i re-quote back here "risau pasal carry marks, risau pasal duit, risau pasal segalanya." In the book, it said that you need to detach yourself.What it means is don't hold back on the emotions, because by doing so, you can never get to being detached, you are too busy being afraid.What you actually need to do is to throw yourself into these emotions, allowing yourself to to dive in, all the way, over your head even, you experience them fully and completely.By doing this you will know the feelings of all these kind of emotions. And only then you can say. "All right.I have experienced that emotion.I recognized that emotion.Now I need to detach from that emotion for a moment." And I think definitely you are in control of everything at the end of it.

::askmie:: said...

wahhh!!!! melayu bah!! haha.. senang skit ak nk phm ..hehe. eh, panjang nyer komen jae. hebat!